Keblinger

Keblinger

Ceritera Lebaran Saya

| Monday 5 September 2011
Takbir Raya bergema lagi...
Alhamdulillah..saya diberi kesempatan untuk merasa nikmat akan sayup2 kedengaran suara takbir...

HARI RAYA Adalah segala-galanya bagi saya. Datanglah tahun apa, bulan apa, minggu apa atau hari apa...tapi lebaran itu adalah induk kegembiraan bagi saya. Keluarga itu tidak ada galang ganti. Rugi sangat bagi yang tidak melihat hidup berkeluarga itu sebagai satu yang patut dipertahankan. Periuk belanga mana yang tidak berlaga? Pinggan cawan mana yang tidak sompek? Hati siapa yang tidak terguris? Airmata siapa yang tidak pernah menitis? Tapi, itu semua adalah bumbu kehidupan...sentiasa bersira masam manis dan pahit jadam.....


Sebulan berpuasa nikmat nya hanya beberapa hari saya berbuka puasa bersama keluarga... tetapi saya tetap bersyukur..kerana sempat juga berbuka dan berpuasa bersama keluarga..Syukur sangat..
Dan kini tiba syawal yang dinanti...kegembiraan dan kemeriahan tetap dirasa..walaupon "broken heart"..itu masalah peribadi saya..sy xkan camporkan dengan harapan kegembiraan ini bersama Family yg tercinta...bukan senang tuk mendapat moment sebegini...kerana keutamaan saya adalah FAMILY saya..mereka segalanya bg saya..


Selepas solat raya..mcm biasa..kami sekeluarga pergi ziarah kubur arwah adik dan arwah atok...berdoa dan sedikit rs pilu hiba disitu...happy2 pon jgn lupa pada yg telah pergi..al-fatihah..
pas balek jer..1st tetamu dah smpai..awal2 da smpai..ya ampun..belom masok lg da ada depan umah..hahaha...dari pagi smpai k petang x henti org datang...aiyyooo....penat tapi happy sangat2...thanx la yang sudi datang...hilang sedih timbul gembira melihat gelagat orang.. :)


Orang ramai sgt datang sebab kebiasaannya..kami satu Family akan balek k rumah atok..tapi dah dua tahun x balek..sbb atok dah xd..so..dok umah..mak buat rendang dengan nasik himpit kuah kacang..hehehe...


Nak tulis banyak2 mmg panjang..so...smpai cni jer la...
saya bukan rajin sangat nk taip ni...hahaha...Salam Lebaran buat semua..


the colors of my family
kalo nak tau..kitrng mmg xpenah nk pilih tema tuk RAYA..
hentam jer..ikot selesa nk pakai camner..hekhuk..

sesi mntak maaf mntak ampun..hekhuk

family abang... 

akak ipar :)

hey..its me :P

me with my luvly batrisyia..muahkss..

jenjalan reraya ngan adek ...hekhuk..

cecantek x baju melayu iter??hekhuk...


ok...penat meng-upload pic2 rayo nih..hekhuk...
sumer gambor snap pakai iphone jer..
DSLR xder :(

btw...salam Lebaran guys..muahkss..



0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 iamzeezoe.blogspot.com