Keblinger

Keblinger

Rindu

| Monday, 15 August 2011
Assalamualaikum kpd Muslimin dan Muslimat..
     Alhamdulillah kita telah smpai pertengahan bulan ramadhan..alhamdulillah sekali lagi..syukur kupanjat kan kesyukuran kehadrat Illahi dengan izin nya aku masih dapat berpuasa dan menikmati rezeki dariMu Ya Allah..
Selama berpuasa, setakat ini peluang tuk sy berbuka bersama keluarga tiada kesempatan lagi..mak hari2 call...bila nk balik??boleh bukak sama2...raya plak bila nak balik??hmmmm..sayu hati bila ibu ty soalan mcm 2...tp aku still boleh tahan..dalam hati hanya tuhan jer tahu aku menangis..sekuat2 nya..kalo boley sebulan berpuasa nk dengan famly, adik beradik...riuh kat dapur tolong ibu aku..hmmm...tp maafkan saya sbb sy xdpt nk balik lg....

    Yang sebenarnya pada malam yg agak sejuk dan sunyi ini...aku termenung..dan perasaan sebak tetiba muncul...ya..aku sangat merindui seseorang yg betol2 aku sayang kat dunia ini...arwah AZWAN BIN AHMAD..adik kandung aku..entah kenapa teresak2 aku menangis...Ya Allah..kuatkan lah hamba mu ini..
     Hari Raya bakal menjelma..benda pertama yg aku imbas bila tiba hari raya..ialah bila kawan2 arwah dtg kat rumah aku...bukan sorang dua yg dtg...berbijik2 kereta...ibarat mcm arwah still ada dlm rumah tu...aku melihat kawan2 dia seperti aku melihat arwah itu sendiri..mengalir airmata melihat telatah rakan2 beliau..sbb time dia ada..mmg rumah kami akan riuh dengan kawan2 dia...kawan2 dia mmg dah rapat dgn kami sekeluarga..Yang paling2 menyentuh persaan aku..paling sebak melihat mak aku menangis bila tengok kwan2 sepermainan adik aku dtg beramai2...kesian melihat mak aku...tp nk buat mcm maner..itu adalah ketentuan illahi yg kita tidak dapat nk menghalangnya..cuma dah rindu sangat..yelah..ibu dengan anak...mmg terasa akan kehilangan nya...

     1st raya..pas solat raya..aku pasti menjenguk kubur arwah...berdoa..semoga roh nya di tempatkan dikalangan orang2 yg beriman lgi soleh.."Wan..maafkan arif jika selama ini arif ada buat salah dan silap..harap wan dapat maafkan arif..begitu juga dengan wan...semua bnda yg wan buat arif maafkan...arif syg wan..tp kerana arif xdpt melihat jenazah wan tuk yg terakhir kali..arif rs bersalah sangat..sbb arif xdpt nk kucup dahi wan buat terakhir kalinya...dan yg pasti wan dah xkan dapat arif lihat lgi..hanya doa peneman bersama" hari hari setiap saat setiap ketika..aku xpernah x rindu arwah...hanya doa pengubat segala rindu terhadap arwah...
    Sekali lagi..Al-fatihah kepada arwah, dan pada mereka yg telah tiada di dunia ini..Amin.

*pestime tulis blog smpai menangis tercungap2.. (T_T)

1 comments:

{ norniey lurvly fiziey } at: 13 June 2012 at 13:38 said...

kehilangan tu sangat menyakitkan.apatah lagi kehilangan ahli keluarga semdiri.saya juga pernah merasa kehilangan,kehilangan arwah ayahanda tercinta.syawal yg bakal tiba nanti saya tidak pasti apakah kuat untuk kami sekeluarga menerima ketiadaan arwah yang sememangnya sangat penyayang.semoga roh adik awak n roh ayah saya tenang di sana...amin.

Post a Comment

 

Copyright © 2010 iamzeezoe.blogspot.com