Keblinger

Keblinger

When I'm Silent..

| Thursday 3 November 2011
As-Salam semua...
Pagi yang indah..aku renung di jendela...MasyaAllah...
suatu permulaan yg baik..InsyAllah..
dan betapa indahnya ciptaan yang Maha Esa..

Sorry, biasanya aku akan update blog berkenaan dengan
event2 yg aku biasa buat..tp kali ni lari sedikit...
t8 ur time guys :)

Sudah lama aku pendam...melihat gelagat dia...mencanang aku...
mengutuk aku...dan mcm2 lagi...sebenrnya...pada dasarnya..
mmg aku nk diamkan diri...sbb aku merasakan diam diri bg aku adalah jalan yg terbaik bg aku..
tp kadang2 apa yg kita diam kita meng iya kan ape jua perbuatan kita..
tp aku sedar..aku bukan seorang insan yg begitu sempurna dalam mmbuat kesilapan...
ye..manusia xpernah lari dr kesilapan...dan kenapa kita sesama manusia perlu menghukumnya..??
sedangkan kita sama taraf..tidak pernah lari dr kesilapan..
dan adakah org yg suka menghukum kita itu, merasakan dia seorang malaikat??
ntah..aku tiada jawapan tuk itu..sbb aku bukan nyer perfect 10 dlm bab agama ni..
tp serba sedikit aku tau lah...

Sejak dua menjak ni...aku sedikit tertekan..dengan keadan sekeliling...
aku diam, sebb tekanan itu..aku demam...pening2 kepala...
yess...bnda yg paling hebat aku kena...aku tak mau mention kan saper org itu...
aku tidak perlu meng aib kan org itu dlm blog aku nih...
biarlah dia yg buat aku smpai aku hampir jatuh,
menangis dengan ape yang dilakukan..
tp aku ingin bercerita kenapa bnda ni boley berlaku??

Ya..hari demi hari..waktu bersilih ganti...terlalu byk cerita kurang enak masuk dalam halwa
telinga aku nih...bebanan tekanan..ya Allah..hy dikau sj tau tekanan aku...
kadang2 aku termarah terlepas kemarahan aku kat kawan2 aku...spesely NANA amano...
aku mntak maaf tempoh ari aku marah kau...i dnt mean it...forgive me fren...if ko da xnk kawan ngan aku...
aku xpksa..sbb aku tau itu salah aku...

Sebenarnya ramai kawan2 yang tatau ape yg aku alami...tp ada yg dah boleh agak..
ntah la..aku pon buntu...kenape??buruk kan aku..aib kan aku..
ok..even aku pernah buat jahat...tetapi perlu k di aibkan aku sedemikian rupa??
sampai satu tahap kawan2 aku boleh percaya akan kata2 dia dan benci aku..
ya Allah..ape jenis manusia ni??apa matlamat kau sbnrnya??
kalo kau cantek..perangai cantek...of kos..org selalu puji kau..
tetapi??kalo dah mulut mcm mami jarum??sape yg berkenan??
banyak sangat penipuan yg dibuat..smpai aku buta..buta dengan semuanya..
at last..semua kawan2 aku datang...they reveal everything bout it..
ya Allah..termenung..mengucap panjang...kenapa semua ni berlaku..??Terus terang aku cakap..afta 
im done my relation with sumone..aku xpenah nk bukak hal2 keburukan beliau...
hal2 personal dia...aku fikirkan jika aku bercerita..aku rs aku terlalu kejam nk buat bnda 2...
aku bukan nk ckp aku ni baik...tp da besar panjang..bnda boleh pkir kot...
tp mybe keseronokan pd dia untuk bercerita hal keburukan org..
Let bygone be bygone


Kalao nk luahkan dalam ni...smpai esok pon xkan abes aku menaip ni...
dan sumer org tau..its KARMA..faham2 sendiri lah..
tapi satu jer...kepada org yg berkenaan..
tolong la berubah....u have ur own life..
time ni kau merasa keseronokan tu...
jgn smpai nnt hidup x tentu arah sbb kau da bergelumang byk sgt
dengan agenda2 drama kau 2...
siyesly aku harap kau berubah..
tp nk berubah dari hati...
hati kau sendiri...
bukan org lain yg paksa...

"menjadi seorang muslimah sejati bukan sahaja menutup aurat,
tetapi juga menjaga tingkah laku"

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 iamzeezoe.blogspot.com